
آموزش تنظیم گوگل آلرت Google Alerts و استفاده از آن برای رشد کسب و کار شما
دوست دارید اگر در وب به اسم شما یا کسب و کار شما یا حتی رقیب شما اشاره ای شد سریع با خبر شوید ؟ Google Alerts می تواند این کار را انجام دهد حال با ما همراه باشید تا از ابتدا با هم پیش برویم
گوگل آلرت چیست – Google Alerts
گوگل آلرت یکی از سرویس های خوب و مفید گوگل است که اکثرا مردم آشنایی با این سرویس ندارند البته اینکه زیاد گوگل و وب سایت ها به آن نپرداخته اند هم بی تاثیر نیست ، در این سرویس شما می توانید برای کلید واژه هایی که می خواهید آلرت (هشدار) بگذارید تا هر وقت محتوایی در وب با این کلید واژه (موضوع) منتشر شد گوگل آن را برای شما ایمیل کند ، جالب تر از همه این است که هیچ محدودیتی در تعداد کلمات یا محدودیت زمانی در استفاده وجود ندارد
به نظر ما سه مزیت اصلی استفاده از این سیستم دارد
۱-شما با توجه به تخصص تان روی مبحثی کار می کنید حال این مبحث می تواند در زمینه وب باشد یا علوم تجربی یا ریاضیات و هر چیز دیگری ، هیچ فرقی ندارد ، شما می توانید در مورد کلید واژه یا موضوعی که هدف شما هست یک آلرت جدید تنظیم کنید تا هر وقت نکته و مقاله جدید منتشر شد شما را با خبر کند
۲-ممکن است هر چه تلاش کردید به مطلبی که دنبالش بودید دست نیافتید زیرا ممکن هست در مورد مطلبی که می خواهید هیچ موردی در وب نباشد و با سرچ پیدا چیزی پیدا نکنید و بعد از یک مدت به کل فراموش کنید که زمانی دنبال چیزی بودید
خوبی این سیستم این است که نیاز نیست به صورت متناوب در وب سرچ کنید گوگل این کارو برای شما می کند و هر وقت موردی اضافه شد شما را خبردار می کند
۳-اطلاعاتی که در مورد شما ، کسب و کارتان و نام تجاریتان می دهد خود می تواند یک فرصت باشد برای ایجاد ارتباط با دیگران و برند سازی بهتر و همینطور فراهم کردن زمینه های همکاری با دیگران باشد
البته این ابزار رایگان گوگل است و برای مبتدیان هست و نمی تواند کل وب را پویش کند ، ابزار مشابه ای هست که Ahrefs Alerts نام دارد و وقتی کلید واژه ای را با آلرت گوگل و آلرت ahrefs تست کردند و نتایج را مقایسه کردند مشخص شد که گوگل تمام مطالب وب را نمیگیرد. اما زیاد نگران نباشید ابزار هشدار گوگل هنوز هم عالی هست و تنها ۲,۳۷۶% درصد تفاوت با ابزار هشداری Ahrefs در اعلام نتایج داشته است
نحوه تنظیم گوگل آلرت Google Alerts
- رفتن به Google Alerts
- در کادر جستجو عبارتی که می خواهید ردیابی شود را وارد کنید
- با زدن Show options می توانید تنظیمات نحوه ارسال را آنطور که می خواهید تنظیم کنید
- شما می توانید از بین وب ، وبلاگ ها ، اخبار ، ویدیو ها یک منبع برای خود انتخاب کنید اگه نمی دانید کدام منبع را برای خود انتخاب کنید بهتر هست همان حالت اتوماتیک (خودکار) که به صورت پیشفرض فعال هست رو برای خود قرار دهید
- زبان و منطقه خود را انتخاب کنید
- در قسمت بعدی می توانید انتخاب کنید که چه تعداد از نتایج را می خواهید ببینید که ۲ انتخاب پیش روی شماست یا همه نتیاج یا تنها بهترین نتایج ! شما باید یکی از این دو را انتخاب کنید
- نشانی پست الکترونیکی خود را وارد کنید ( گوگل به این ایمیل هشدار ها را می فرستد)
- روی Create alert کلیک کنید تا هشدار شما ایجاد شود
How often (چند وقت) ، Sources (منابع) , Language (زبان) , Region (منطقه) , How many (چه تعداد) , Deliver to (ارائه به)