تهیه و بازگردانی بکاپ وردپرس با افزونه UpdraftPlus

بهترین افزونه برای گرفتن بک آپ با افزونه افزونه UpdraftPlus
نام نویسنده : امیر اکبری 1654 بازدید تاریخ انتشار : 97/05/24 دسته : وردپرس
آنچه شما در صفحه اول خواندید : تهیه و بازگردانی بکاپ وردپرس تهیه و بازگردانی بکاپ وردپرس با افزونه UpdraftPlus : یکی از مهم ترین اقداماتی که باید آن را جدی بگیرید تهیه و بازگردانی بکاپ وردپرس است، پشتیبان گیری منظم از فایل ها و پایگاه های داده امری ضروری است و به شما آرامش خاطر میدهد که در صورت وقوع هرگونه ...

تهیه و بازگردانی بکاپ وردپرس

تهیه و بازگردانی بکاپ وردپرس با افزونه UpdraftPlus : یکی از مهم ترین اقداماتی که باید آن را جدی بگیرید تهیه و بازگردانی بکاپ وردپرس است، پشتیبان گیری منظم از فایل ها و پایگاه های داده امری ضروری است و به شما آرامش خاطر میدهد که در صورت وقوع هرگونه اتفاق مثل یک حمله مخرب و از دست دادن داده ها، می توانید سایت خودرا دوباره به حالت قبلی باز گردانی کنید.
ما در این مقاله افزونه ای را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن قادر خواهید بود به راحتی از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در ادامه این مقاله باما همراه باشید….

معرفی افزونه UpdraftPlus

افزونه UpdraftPlus یک افزونه حرفه ای و پرکابرد در زمینه بکاپ وردپرس است که در دو نسخه رایگان و تجاری منتشر شده است و تاکنون بیش از یک میلیون نصب فعال داشته است.
این افزونه شمارا قادر میسازد به طور منظم و با برنامه ریزی خودکار از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن را به فضاهای امن مانند دراپ باکس و گوگل درایو ارسال کنید تا در صورت لزوم ، نسخه مورد نظر را باز گردانی کنید.

ویژگی ها و قابلیت های افزونه UpdraftPlus

  • ارسال بکاپ وردپرس به AmazonS3 ، دراپ باکس، گوگل درایو، FTP، ایمیل و …
  • تنظیم بکاپ زمان بندی شده و خودکار
  • تنظیم بکاپ جداگانه برای فایل ها و دیتابیس
  • قسمت بندی بکاپ برای سایت های حجیم
  • انتخاب فایل های دلخواه جهت بکاپ گیری
  • از سر گرفتن آپلودها در صورت عدم موفقیت
  • بازگردانی سریع  بکاپ ها
  • انتخاب بخش های دلخواه بکاپ جهت بازگردانی
  • دانلود بکاپ های ایجاد شده به صورت مستقیم از طریق پنل مدیریت وردپرس
  • دارای حالت ثبت لاگ کامل برای بکاپ ها ( حالت عیب یابی )
  • پشتیبانی از php نسخه های 5.2 تا 7

نصب و راه اندازی افزونه UpdraftPlus

شما میتوانید افزونه UpdraftPlus را از انتهای مقاله به صورت مستقیم از مخزن وردپرس دانلود نمایید؛
بعداز فعال سازی افزونه بخشی به نام پشتیبان های UpdraftPlus در منوی تنظیمات وردپرس اضافه می شود که با کلیک برروی آن به صفحه اصلی افزونه هدایت خواهید شد.

افزونه UpdraftPlus

ایجاد بکاپ سریع (دستی)

یکی از مزایای اصلی افزونه UpdraftPlus این است که به شما اجازه می دهد به سرعت از وب سایت خودتان نسخه پشتیبان تهیه کنید؛ برای تهیه نسخه پشتیبان سریع، کافیست روی دکمه ی Backup Now کلیک کنید، سپس پنجره ای ظاهر میشود که شما باید تعیین کنید که قرار است از چه قسمت های سایت بکاپ تهیه کنید:

  • Include the database in the backup: اگر این گزینه را فعال کنید از تمام جداول پایگاه داده وردپرس شما بکاپ تهیه می شود
  • Include any files in the backup : با فعال سازی این گزینه از فایل ها و تصاویر و اسناد سایت شما نیز بکاپ تهیه میشود. همچنین میتوانید با کلیک روی <<سه نقطه>> تعیین کنید که چه پوشه هایی در بکاپ شما قرار بگیرند.

افزونه Updraft Plus

پس از مدت کوتاهی نوار پیشرفتی در پایین صفحه ظاهر خواهد شد که فرایند ایجا بکاپ را به شما نشان میدهد.

ایجاد بکاپ سریع با افزونه Updraft Plus

بازگردانی بکاپ

در صورتی که قصد بازگردانی بکاپی را دارید به سربرگ پشتیبان های موجود بروید؛ در این سربرگ لیستی از بکاپ هایی که قبلا ساخته شده را مشاهده خواهید کرد.
در اینجا شما میتوانید بکاپ موردنظر خودرا انتخاب کرده و روی بازنشانی کلیک کنید.

بازگردانی بکاپ با افزونه UpdraftPlus

پس از کلیک روی بازنشانی، مانند قسمت تهیه بکاپ، پنجره ای ظاهر میشود که شما باید تعیین کنید چه قسمت از بکاپ را میخواهید باز گردانی کنید و سپس روی بازنشانی کلیک نمایید.

افزونه UpdraftPlus

دقت کنید فرایند بازنشانی بکاپ وردپرس در دو مرحله انجام میشود، پس از پایان مرحله اول از شما درخواست میشود که دوباره روی باز نشانی کلیک نمایید.

بازنشانی بکاپ با افزونه UpdraftPlus

بکاپ خودکار و زمان بندی شده

شما میتوانید از بخش پشتیبان های UpdraftPlus در منوی تنظیمات به سربرگ تنظیمات افزونه مراجعه کنید و تنظیمات متناسب با نیاز خودرا از طریق این سربرگ اعمال کنید.
Files backup Schedule: در این بخش باید زمان بندی بکاپ از فایل هارا تعیین کنید و تعداد بکاپ ها جهت نگهداری را مشخص کنید یعنی پس از چه تعداد بکاپ، نسخه های جدید جایگزین نسخه های قبلی شوند.
Database backup Schedule: در این بخش نیز مانند بخش قبلی باید زمان بندی بکاپ از پایگاه داده وردپرس را تعیین کنید و تعداد بکاپ ها جهت نگداری را مشخص کنید.

برنامه زمانی افزونه UpdraftPlus

حافظه ریموت خودرا انتخاب کنید: در این بخش باید تعیین کنید که نسخه های پشتیبان در کجا ذخیره شوند. سرویس های مختلفی برای ذخیره سازی فایل های پشتیبان وجود دارند که با کلیک روی آن ها میتوانید اطلاعات ورود و احراز هویت را وارد نمایید تا نسخه های پشتیبان به آن سرویس ارسال شوند.

قرار گرفتن در فایل های پشتیبان: در این بخش باید تعیین کنید چه فایل هایی در بکاپ شما قرار بگیرند.

افزونه UpdarftPlus

ایمیل: در صورتی که میخواهید بعداز گرفتن هر نسخه پشتیبان گزارش آن به ایمیلتان ارسال شود این گزینه را انتخاب نمایید.
تنظیمات حرفه ای: با کلیک برروی این گزینه تنظیمات پیشرفته تری ظاهر میشود که در بیشتر موارد به صورت پیشفرض مناسب هستند.
حالت رفع عیب: با فعال کردن این گزینه در صورتی که مشکلی هنگام ایجاد و یا بازگردانی بکاپ به جود بیاید این افزونه اقدام به عیب یابی میکند تا آن را رفع کند
فایل‌ها را خردکن هر: با فعال کردن این گزینه فایل‌ها به‌صورت حداکثر حجم تعیین‌شده ذخیره می‌شوند. یعنی اگر فایل بکاپ 60 مگابایت باشد و مقدار تعیین شده 30 مگابایت باشد، فایل بکاپ در دو فایل 30 مگابایتی ذخیره می شود.
فایل محلی را پاک‌کن: با فعال کردن این گزینه فایل های اضافی افزونه به صورت خودکار حذف می شوند.
پوشه فایل‌های پشتیبان: در فرآیند بکاپ، پوشه‌ای برای ذخیره فایل‌ها در هاست ایجاد می‌شود که از طریق این بخش میتوانید نام پوشه و آدرس آن را تغییر دهید.
از سروری با گواهینامه‌های SSL استفاده نمایید: در صورتی که هاست شما از SSL پشتیبانی میکند این گزینه را فعال نمایید.
گواهینامه SSL را تائید ننمایید: تنها در صورتی که گزینه قبلی را فعال کرده‌ باشید باید این گزینه را نیز فعال کنید.
SSL را در هر جای ممکن غیرفعال کن: در صورتی که این گزینه را فعال کرده باشید SSL هنگام فرایند ایجاد بکاپ غیرفعال می شود و بعداز اتمام فرایند بکاپ دوباره فعال خواهد شد.

تنظیمات حرفه ای افزونه UpdraftPlus

نتیجه گیری

اگر امنیت اطلاعات سایتتان برای شما حائز اهمیت است و به دنبال شیوه ای مناسب برای ایجاد بکاپ های زمان بندی شده از سایتتان هستید، این افزونه شمارا قادر میسازد تا به راحتی از پایگاه داده و فایل های وردپرس خود بکاپ تهیه کنید و در مواقع بحرانی آن را بازگردانی کنید.