سئو خارجی : بهترین تکنیک ها و ابزارهای سئو خارجی (Off page SEO)

آموزش سئو خارجی
نام نویسنده : امیر اکبری 2188 بازدید تاریخ انتشار : 97/07/23 دسته : سئو
آنچه شما در صفحه اول خواندید : به طور کلی به هر فعالیتی که خارج از سایت انجام شود مانند لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی که باعث دریافت سیگنال های مثبت از سایت های دیگر به سایت خود می باشد را سئو خارجی (Off-Page SEO) میگویند. ما در این مقاله برخی از بهترین تکنیک های سئو خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد که میتوانید سئو سایت خودرا بهبود دهید پس در ادامه باما همراه باشید. ...

سئو خارجی چیست؟

به طور کلی به هر فعالیتی که خارج از سایت انجام شود مانند لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی که باعث دریافت سیگنال های مثبت از سایت های دیگر به سایت خود می شود را سئو خارجی (Off-Page SEO) میگویند. ما در این مقاله برخی از بهترین تکنیک های سئو خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد که میتوانید سئو سایت خودرا بهبود دهید پس در ادامه باما همراه باشید.

Link Buliding

از آنجا که گوگل از لینک‌ها به عنوان شاخص‌های قدرت و کیفیت استفاده می‌کند ، منطقی به نظر می‌رسد که صفحات با تعداد لینک‌های زیاد در نتایج جستجوی گوگل ، بالاترین رتبه را دارند . این به این معنی است که لینک گرفتن از سایت‌های دیگر بخش مهمی از فرآیند SEO است .
اما در حالی که بسیاری از مالکان سایت از این موضوع برداشت اشتباهی میکنند و تمرکزشان تنها بر روی تعداد لینک هاست؛ بسیار مهم است که هنگام انتخاب اهداف پیوند ، کیفیت را نیز در نظر داشته باشید . زیرا لینک‌های وب سایت‌های با کیفیت بالا در الگوریتم گوگل دارای ارزش بیشتری هستند ، به طوری که می توانند تاثیر بسیار مهمی در رتبه بندی شما داشته باشند.

Domain authority

Domain Authority یک عدد در مقیاس از  100 تا 1 است که میزان قابل ‌اعتماد بودن سایت شما را با توجه به مشخصات Backlink های گرفته شده نشان می‌دهد . هرچه ارتباطات با کیفیت بیشتری داشته باشید، این عدد بالاتر خواهد رفت و برای صفحات شما آسان‌تر خواهد بود تا در نتایج جستجو به خوبی رتبه‌بندی شوند . بنابراین بهترین راه برای افزایش Domain Authority ، کسب ارتباط از وب سایت‌های معتبر است .

تبلیغات اجتماعی (Social promotion)

درست است که تاثیری که وب سایت‌های اجتماعی مانند Facebook و Twitter ایجاد می‌کند کمتر از تاثیر لینک سازی های منظم است. اما با این حال، یک همبستگی ثابت بین رسانه های اجتماعی و رتبه‌بندی‌ها وجود دارد؛ حضور قوی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تاثیر مثبتی بر توانایی شما در رتبه‌بندی نتایج جستجو داشته باشد.
بنابراین اگرچه پلت فرم های اجتماعی تاثیر مستقیمی ندارند، می‌توانند به شما کمک کنند ترافیک بیشتری را جذب کنید و آگاهی از برند و وب سایت خودتان را افزایش دهید که می‌تواند به طور غیر مستقیم تاثیر مثبتی بر روی نتایج کلی و سئو سایت شما داشته باشد.

چرا باید از سئو داخلی و خارجی باهم استفاده کرد؟

به لحاظ اساسی، سئوی خارجی (Off-Page SEO) در رتبه بندی سایت تاثیر دارد درحالی که سئوی داخلی (On-Page SEO) تعیین میکند کدام کلمات کلیدی صفحات شما را رتبه بندی میکند. بنابراین فعالیت های سئو به تنهایی موثر نیستند و به این معنی است که برای رسیدن به نتایجی که می‌خواهید ، باید از ترکیبی از هر دو استفاده کنید تا پیشرفتتان زود گذر نباشد.

2 ابزار بررسی سئو خارجی Off-Page SEO

لینک سازی و بهبود سئو سایت شما می‌تواند چالش برانگیز باشد ، و یکی از مهم ترین بخش‌های این فرآیند شناسایی سایت‌های رقبا و بررسی مدل فعالیت آنهاست.
ابزارهای زیر می‌توانند به شما کمک کنند لینک های هدف دار سایت رقیبتان را شناسایی و ارزیابی کنید.

۱. Ahrefs

Ahrefs یکی از ابزارهای بسیار مفید برای شناسایی لینک هاست .
یک دامنه را وارد کنید، و یک گزارش را با تمام سایت‌هایی که به آن دامنه متصل هستند و نیز صفحات شخصی که به آن ها پیوند دارند ، خواهید دید. همچنین، می توانید بررسی کنید که لینک های رقبای شما از چه سایت هایی می آید و چه صفحاتی در سایت هایشان تعداد زیادی لینک را جذب می کنند. سپس می‌توانید از این بینش برای بهبود استراتژی لینک سازی خود استفاده کرده و سئو سایت خودتان را افزایش دهید.

۲. SEMrush

SEMrush یکی از محبوب‌ترین ابزارهای موجود در صنعت SEO است .
بسیاری از بازاریابان فکر می‌کنند از این ابزار فقط برای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی رقبای آن‌ها استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای پیدا کردن فرصت‌های ایجاد ارتباط و لینک سازی نیز بسیار مفید باشد .

نتیجه‌گیری

فعالیت روی سئوی داخلی و خارجی موقعیت سایت شما را در نتایج ارتقا میدهد، بنابراین ابتدا یک استراتژی سئو برای خودتان ایجاد کنید و بعداز اینکه سئوی داخلی سایت خودرا انجام دادید حتما روی سئوی خارجی تمرکز کنید و کمی صبر داشته باشید تا نتایج ظاهر شوند.