۵۰ روش فوق العاده برای سئو قسمت دوم

چک لیست برای سئوی سایت
نام نویسنده : امیر اکبری 2574 بازدید تاریخ انتشار : 97/03/17 دسته : سئو
آنچه شما در صفحه اول خواندید : با پنجاه روش فوق العاده و مهم برای سئو آشنا می شوید که توسط الکسا معرفی شده اند ، قسمت دوم این آموزش را از دست ندهید ...

50 تکنیک سئو برای وب

در این پست به قسمت دوم از مقاله 50 روش معرفی شده الکسا می پردازیم که نکات بسیار مهمی را معرفی می کند و اگر رعایت کنید بسیار مفید برایتان خواهد بود

 لینک ها

لینک ها را در هر صفحه وب سایت خود قرار دهید
مخاطبان آنلاین از پیوندها (لینک ها) برای حرکت در اطراف یک وبسایت استفاده می کنند با این که به سایت خود پایان ندهید و کاری نکنید که کاربران کار خود را با بستن صفحه یا با زدن دکمه برگشت پایان بدهند ، با لینک دهی ها به صفحات دیگر کاربران را در گردش بگذارید

لینک به صفحات بدهید اما زیاده روی نکنید
لینک های بیشمار می تواند کاربران را گیج کنند ،بهترین تجارب برای سئو نگه داشتن تعداد لینک از حداقل 100 تا حداکثر 1000 در صفحه است

لینک به صفحات داخلی در سایت شما
لینک ها در سایت شما به کاربر کمک می کند تا به اطلاعات دسترسی پیدا کند ،لینک های داخلی نیز سیگنال ها را به موتورهای جستجو ارسال می کنند و به آنها کمک می کند صفحات شما را خزنده و درک کنند.

به وب سایت های باکیفیت لینک بدهید
تنها به صفحات داخلی خود در سایت خود لینک ندهید بلکه به وب سایت های دیگر هم لینک بدهید با اینکار به موتور های جستجو نشان می دهید که به دنیای بزرگ دیجیتال متصل هست و حتی اگر منبع یا منابعی هم دارید آن صفحات هم لینک کنید چرا که همین کار برای شما اعتبار به همراه می آورد

همیشه لینک های خروجی را برای باز کردن در یک پنجره جدید تنظیم کنید تا کاربران را در صفحه خود نگه دارید.

لینک های شکسته‌شده در سایت خود را اصلاح کنید
پیوندهایی که کار نمی‌کنند، شکسته می‌شوند، یا به جای رفتن به صفحه مورد انتظار به صفحه 404 می روند، که لینک شکسته تاثیر منفی روی سئو دارد . اطمینان حاصل کنید که همه لینک‌های ورودی و خروجی شما در محل کار شما هستند و وظیفه شان را به خوبی دارند انجام می دهند.

جذب لینک ها از وب سایت های معتبر
قطعا اینکه به شما لینکی داده شود خیلی خوب است اما اگه سایت های معتبر به شما لینک بدهند خیلی به نفع شما می شود و روی رتبه بندی شما بسیار تاثیر دارد

لینک ها را از سایت های ضعیف حذف کنید
گاه ممکن است که شما یا شخص دیگری برای سایتتان لینکی را در سایت ضعیف یا اسمپی قرار داده باشه این کار نه تنها خوب است بلکه یک حرکت منفی هم حساب می شود
بنابراین شما می توانید از ابزار الکسا استفاده کنید که لیستی از سایت هایی که با شما ارتباط دارند را برای شما نمایش می دهد و می توانید
از این سایت ها برای گرفتن لینک استفاده کنید ، سعی کنید که با استفاده از Google Disavow Tool لینک های ضعیف را پیدا کنید و آن ها را حذف کنید
( Google از استفاده بیش از حد این ابزار را دوست ندارد، بنابراین تنها در صورت لزوم از آن استفاده کنید )

مقاله سئو الکسا

سئوی محلی یا سئو لوکال

صفحه کاری گوگل را تنظیم کنید
بهترین کاربرای سئو در رابطه با جستجوی محلی این هست که صفحه کسب و کار گوگل خود را راه بیندازید و این عمل برای سایت ها بسیار مفید است چرا که راحت تر در نتایج محلی ظاهر می شوید

تاثیر گوگل بیزینس در سئوی محلی

وب سایت خود را به شاخه‌های کسب‌وکار مرتبط اضافه کنید
برای اینکه حضور گرمی داشته باشید حساب کاربری در دایرکتوری های مرتبطتان فعالیت کنید ، دایرکتوری هایی مانند (yelp ، صفحات زرد ، انجمن ها و … ) را انتخاب کنید و همچنین و همینطور سایت هایی که مربوط به صنعت شما هستند و داخل نمایه خود یا امضای خود یک لینک به سایت خودتان بدهید

نقش رسانه های اجتماعی در سئو

رسانه های اجتماعی مخاطب های زیاد و گوناگونی دارند و می توانند عاشق سایت و فعالیت سایتتان شوند فقط کافیه که درون این رسانه ها سایت خودتان را معرفی کنید
حساب هایی در شبکه های اجتماعی بسازید و لینک آن را در پروفایل خود قرار دهید با این کار ترافیک خوبی هم به سایت خودتان انتقال می کنید

اطمینان حاصل کنید که همه نوشته های NAP شما سازگار هستند
NAP مخفف نام، آدرس و تلفن است ، این خصوصیت معمولا در دایرکتوری ها وجود دارد بنابراین سعی کنید همه مشخصات را وارد کنید

آدرس خود را در پایین صفحه وب خود قرار دهید
موتورهای جستجو، کسب‌وکار شما را به یک منطقه جغرافیایی خاص متصل می‌کنند تا رتبه جستجوی محلی شما را بهبود بخشند .
محل فیزیکی کسب‌وکار خود ( یا چندین محل کسب‌وکار ) خود را در فوتر (پایین صفحه ) وب سایت خود قرار دهید. (نقشه را به سایت خود اضافه کنید)

جستجو فنی یا تکنیکی

 

یک گواهینامه SSL را به سایت خود اضافه کنید
یک گواهی SSL یک لایه امنیتی را به سایت شما اضافه می کند. این سایت URL شما را از “http” به “https” تغییر می دهد.
اگر سایت شما یک گواهینامه SSL ندارد، مرورگرهای کاربران به کاربران هشدار می دهند که سایت شما ممکن است ناامن باشد و می تواند تاثیر منفی بر رتبه بندی جستجوی شما داشته باشد.

تاثیر ssl در سئو وب

سرعت وب سایت خود را افزایش دهید
سرعت بارگذاری وب سایت شما بر تجربه کاربر، نرخ تبدیل و تعداد صفحاتی که شاخص موتور جستجو می‌کنند تاثیر می‌گذارد. از تاکتیک‌ها برای بهینه‌سازی سایت خود برای سرعت و تجربه کاربر استفاده کنید.

تاخیر دو ثانیه‌ای در صفحه وب باعث افزایش نرخ جهش تا ۱۰۳ درصد می‌شود. ( منبع: Akamai )

تاثیر واکنش گرایی در سئو
سایت هایی که واکنش گرا طراحی می شوند باعث می شوند کاربران اون دستگاه را همیشه داشته باشند
زیرا سایت و مطالب درست برای کاربر در دستگاهی که دارد (موبایل، تپلت ، لپ تاپ ، کامپیوتر و…) نمایش داده می شود و این کار هم باعث رضایت کاربر هم باعث بهبود برای جستجوگر ها می شود

از صفحات AMP استفاده کنید
از صفحات AMP استفاده کنید تا پستهای وبلاگ را برای خواندن و بارگذاری سریعتر بر روی دستگاههای موبایل آسانتر کنند. AMP یکی از ابزار های گوگل هست
که در اوایل سال 2016 رونمایی شد ، هدف فرم ورک AMP بهبود عملکرد صفحات وب که حاوی متن ، فیلم ، تصویر و … در موبایل است و نمایش محتوا برای کاربران بدون مشکل و با خستگی کمتر می باشد

نقشه گوگل در سئو
یک حساب Google Webmaster ایجاد کنید و نقشه سایت خود را ارسال کنید.

یک حساب وبسایت Bing ایجاد کنید و نقشه سایت خود را ارسال کنید
بینگ همچنین یک ابزار جستجو محبوب برای کاربران است، همچنین یک حساب کاربری وب سایت Bing را راه اندازی کرده و نقشه سایت اضافه کنید
(مردم ایران از bing استفاده نمی کنند اما اگر تمایل داشتید می توانید این گزینه را هم امتحان کنید)

استفاده درست از robots.txt
یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو می‌گوید که آیا می‌توانند به قسمت‌های مختلف سایت شما دسترسی داشته باشند یا خیر
زمانی هست که شما می خواهید از این امکان استفاده کنید به طور مثال صفحه ای هست که نمی خواهید خزنده ها برسی کنند پس باید به این فایل رجوع کنید اما شما
همچنین باید اطمینان حاصل کنید که این فایل صفحات موجود در سایت شما را مسدود نکرده است و شما می خواهید که خزنده ها دسترسی داشته باشند.

تمام دامنه ها را به همان میزبان وصل کنید
بسیاری از سایت ها به کاربران اجازه می دهد از طریق نام های میزبان مختلف (به عنوان مثال، http://domain.com و http://www.domain.com) از آنها بازدید کنند. این یکی از بهترین شیوه ها برای جستجوگرها است تا اطمینان حاصل کنید که هر دو از این موارد به سوی دیگر وصل است.

داده های ساختار یافته را به وب سایت خود اضافه کنید
داده های ساختار یافته کدهایی هستند که شما می‌توانید به سایت خود اضافه کنید که وسیله آنها محتوای خود را بهتر به موتورهای جستجو توصیف کنید.
از این داده ها استفاده کنید تا سیگنال های بهتری را به موتورهای جستجو ارسال کنید تا ظاهر نتایج جستجوی شما را بهبود دهند زیرا داده های ساختار یافته
می توانند اطلاعات اضافی ای را به نتایج موتور های جستجو اضافه نمایند.

structured data search result

استفاده از معماری سایت سازمانی و طبیعی
سایت هایی که دارای سلسله مراتب و ساختار خوب هستند بیشتر در نتایج موتور جستجو قابل مشاهده هستند، زیرا خزنده موتور جستجو می تواند صفحات بیشتری پیدا کند.
سایت خود را درست و اصولی راه اندازی کنید تا به خوبی سازمان یافته و به خوبی مرتبط باشد.

سایتتان را پیگیری و نظارت کنید
تنها راه ادامه دادن به بهبود SEO شما این است که فعالیت های سایت خود را پیگیری و نظارت کنید. Google Analytics را برای مشاهده روند و عادات کاربر نصب کنید تا بتوانید نحوه بهبود و بهبود سایت خود را بهینه سازی کنید.

خوانایی در سئو

خوانا بنویسید
برای تولید محتوای سایت خود از زبان طبیعی استفاده کنید
با وجود توجه به فاکتورهای مهمی مانند بهینه سازی کلمات کلیدی، ساختار و کیفیت محتوا همچنان عامل اصلی رتبه بندی می باشد.
خوانایی باعث می شود که یک صفحه توانایی نمایش داده شدن در نتایج جستجو را داشته باشد، مخصوصاً زمانی که کاربران از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند. بنابراین از زبان طبیعی برای ایجاد تجربه بهتری برای خوانندگان خود استفاده کنید، تا بتوانید سئو معنایی خود را بهبود بخشید

برای یک خواننده کلاس هشتم بنویسید
نوشتن خوب به معنای نوشتن برای سطح بالای خواندن نیست. بهترین نسخه SEO برای یک سطح خواندن کلاس هشتم نوشته شده‌است ، چون جذب و درک آن آسان است.

محتوایی بنویسید که به راحتی قابل خواندن و اسکن شدن باشد
یکی از روشهای ساده کردن محتوای شما این هست که محتوا را به صورت قالب بندی شده بنویسید زیرا شفاف‌تر و خواناتر می‌شود.
از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. از لیست ها استفاده کنید. همچنین بخش هایی از محتوای خود را به صورت پررنگ نمایش دهید (به صورت bold)
این کار باعث می‌شود که محتوای شما هم برای خوانندگان و هم برای ربات های موتورهای جستجو قابل خواندن و فهمیدن باشد.

بررسی کنید که آیا راه را درست می روید و تکنیک های سئو را رعایت می کنید

با وجود چک لیستی که برای شما فراهم کردیم و در آن تکنیک های سئو را معرفی کردیم، هنوز هم ممکن است مراحل مهمی از این چک لیست را فراموش کنید.
این می‌تواند منجر به از دست دادن فاکتورهای مهمی در سایت شما شود.
شما می توانید از ابزار SEO Audit الکسا، اطمینان حاصل کنید که مسیر را درست طی کرده اید و هیچ فرصتی را برای سئو از دست نداده اید.
این ابزار گزارشی در مورد وضعیت کلی سئوی سایت، به شما نمایش میدهد. خطاها را گزارش می کند و همچنین دستورالعمل هایی برای بهبود عناصر صفحه به شما می دهد، که می تواند باعث افزایش قابلیت دیده شدن سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد.

بهترین روش برای SEO-auditاطمینان از کلمات کلیدی
اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از سایت شما برای کلمه کلیدی مورد نظر، به خوبی بهینه شده است.
از ابزار On-Page SEO Checker الکسا، استفاده کنید تا هر صفحه از سایت تان را چک کنید.
آدرس صفحه و کلمه کلیدی مورد نظر خود را در این ابزار وارد کنید تا به شما بگوید چگونه صفحه سایت خود را بهبود دهید تا منطبق بر بهترین روشهای سئو شود.

ابزار برسی کلمه کلیدی
با وجود همه مراحل گفته شده این نکته را به خاطر داشته باشید که همه ی  تکنیک های سئو گفته شده، می‌توانند چالش‌برانگیز باشند.
اما اجرای هر یک از استراتژی های گفته شده زمانی که شما از ابزارهای الکسا استفاده می‌کنید بسیار راحت است.
زیرا ابزارهای الکسا به شما می‌گویند که کجا درحال اشتباه هستید و کجا در حال از دست دادن یک فرصت بهینه‌سازی می باشید.

منابع : یوآی سایت ، بلاگ الکسا

همچنین می توانید مطالعه کنید :
۵۰ روش فوق العاده برای سئو قسمت اول