معرفی ابزارهای تحلیل بازار

چطور فروش بیشتر داشته باشم
نام نویسنده : امیر اکبری 3798 بازدید تاریخ انتشار : 97/07/11 دسته : بازاریابی اینترنتی
آنچه شما در صفحه اول خواندید : 10 سایت و ابزار رایگانی که هر کارآفرینی باید بداند به عنوان یک برند یا کسب‌وکار، این کافی نیست که بتوانید محصولات ویا خدمات خود را بشناسید؛ شما همچنین باید صنعت و مشتریان خود را در داخل و خارج بشناسید و ببینید آیا می‌خواهید به بالاترین سطح موفقیت در کسب و کار خود دست یابید ...

10 سایت و ابزار رایگانی که هر کارآفرینی باید بداند

به عنوان یک برند یا کسب‌وکار، این کافی نیست که بتوانید محصولات ویا خدمات خود را بشناسید؛ شما همچنین باید صنعت و مشتریان خود را در داخل و خارج بشناسید و ببینید آیا می‌خواهید به بالاترین سطح موفقیت در کسب و کار خود دست یابید یا خیر. برای اینکه به شما کمک کنیم این بینش‌ها را به دست آورید، ابزارهایی برای تحلیل بازار وجود دارد که ابزارهای آنالیز بازار نامیده می شوند و می‌تواند نگاهی عمیق‌تر به کسب‌وکار شما ارائه دهد و راه‌هایی برای برنده شدن شما بر روی مخاطبین خود پیدا کند. در ادامه این ابزارهارا به شما معرفی خواهیم کرد.

تحلیل بازار چیست و چرا اهمیت دارد؟

تحلیل یا آنالیز بازار اقداماتی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در مورد موقعیت ، یک محصول یا خدمات در یک بازار است.
تحلیل بازار همچنین اطلاعاتی را در مورد افرادی که ممکن است به محصول یا خدمات علاقمند باشند را جمع‌آوری می‌کند. این امر اطلاعات را به هنگام ارتباط با عادات مصرف کنندگان، موقعیت‌های جغرافیایی، رقبای صنعت و شرایط اقتصادی تفسیر می‌کند. این بینش به شما کمک می‌کند بفهمید:

  • چند نفر به احتمال زیاد به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.
  • مشتریان شما چه کسانی هستند.
  • چرا خرید می‌کنند.
  • چگونه محصولات را خریداری می کنند و چقدر خرید می‌کنند.
  • چرا آنها از شما خرید می کنند.
  • چرا آن‌ها از یک رقیب خرید می کنند.
  • در کجا ممکن است فرصت های بازاریابی مناسب وجود داشته باشد.

برخی از بهترین سایت های آنالیز بازار

سایت های آنالیز بازار شامل ابزار، سیستم عامل و روش های زیر می باشد. از این وب سایتهای تحقیقاتی بازاریابی رایگان برای به دست آوردن بینش و اطلاعات در صنعت، پایه مشتری و پتانسیل رشد استفاده کنید. ابزارهای آمار سرشماری ایالات متحده یک بخش حیاتی از تحقیقات بازاریابی، اندازه گیری میزان بازار یا میزان بالقوه محصولات یا خدمات شماست.
با استفاده از این ابزار تحقیق کنید چه تعداد از افراد می‌توانند به مشتریان شما تبدیل شوند. این سایت دارای بیش از دوازده ابزار آنالیز بازار آنلاین و گزارشات تحقیقاتی رایگان است که به شما کمک می کند بینش های جمعیتی و مکان های جغرافیایی جمعیت هایی را که ممکن است به پیشنهادها شما علاقمند باشند به دست آورید.

آنالیز بازار - ابزارهای آمار سرشماری ایالات متحده

دفتر منابع انسانی کارآفرینی SBA

وب سایت اداره کسب‌وکار کوچک ایالات‌متحده آمریکا، یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای تحلیل بازار است. دفتر آموزشی کارآفرینی آن‌ها انواع ابزارها، منابع و گزارش‌هایی را دارد که اطلاعات مفیدی برای یادگیری در مورد آمار مشتری، تولید محصول، عوامل اقتصادی و اطلاعاتی که شما می‌توانید برای اطلاعات بازاریابی خود استفاده کنید، فراهم می‌کند.

ابزار تحقیق در بازار آنلاین

مرکز پژوهشی Pew

برای گزارش بیشتر و مجموعه داده‌هایی که در تحلیل بازار شما استفاده می‌شوند، مرکز تحقیقات پو را جستجو کنید. این شرکت “نظرسنجی عمومی، تحقیقات جمعیت شناختی، تجزیه و تحلیل محتوا و سایر تحقیقات علمی علوم اجتماعی مبتنی بر داده ها” را انجام می دهد که هر یک از آنها را به روند اجتماعی، صنعت و رسانه ها می پردازد. گزارش های متنوع و عمیق به کسب و کارها کمک می کند تا دیدگاه مبتنی بر داده را در موضوعات شکل دهی صنایع و مناطق جغرافیایی به دست آورند.

گزارش تحقیقات بازار

وب سایت Statista برای تحلیل داده ها و آمار

Statista یکی دیگر از بهترین سایت های تحلیل بازار است. این سایت شامل مجموعه داده ها در زمینه موضوعات در بیش از 600 صنعت می باشد. علاوه بر ارائه داده‌ها نیز بسیاری از جدول‌های حمایتی و infographics (اینفوگرافی ها) را ارائه می‌دهد که داده‌ها را به راحتی مصرف، درک، و مورد استفاده در آنالیز بازار خود می‌سازند.

ابزار تحلیل بازار

ابزار Google Surveys

یکی از قوی‌ترین روش‌ها برای یادگیری درباره بازار هدف، پرسیدن سوالات است. ایجاد نظرسنجی و توزیع آنها به افرادی که مطابق با خصوصیات مخاطبان ایده آل شما هستند، به شما امکان می دهد تا بینش مستقیم خود را در ذهن مشتریان خود قرار دهید. یکی از بهترین سایت های آنالیز بازار این است که از Google Surveys استفاده کنید؛ یک نظرسنجی ایجاد کنید سپس توضیح دهید چه کسی بتواند این نظرسنجی را انجام دهد و گوگل هم کسانی را که با معیارهای شما مطابقت می‌کنند مورد نظرسنجی قرار میدهد و نتایج را برای شما فراهم می‌کنند.

سایت رایگان برای تحقیق بازاریابی

ابزار SurveyMonkey

ابزار SurveyMonkey برای کسب اطلاعات از افرادی که با معیارهای مشتری ایده‌آل شما مطابقت دارند ، مفید است؛ بنابراین داده‌ها را از افرادی که واقعا با شما کار می‌کنند جمع‌آوری می‌کند. بخشی از تحلیل بازار شما باید شامل بررسی مشتریان فعلی خود برای کسب شناخت در فرآیند تصمیم‌گیری خرید آن‌ها و اطلاعاتی باشد که به شما کمک می‌کند تا مشتریان خریدار را ایجاد کنید. برای انجام این نوع از تحقیقات، از SurveyMonkey برای ایجاد surveys استفاده کنید تا بتوانید در فهرست مشتریان فعلی خود توزیع کنید.

وب سایت های بازاریابی تحقیقاتی

ابزار الکسا

تحقیق درباره مخاطبین شما یک راه قدرتمند برای به دست آوردن بینش‌هایی برای استفاده در هوش بازاریابی است، به همین دلیل است که الکسا یکی از بهترین ابزارها برای آنالیز بازار است. با استفاده از الکسا می‌توانید جزئیات زیادی را در مورد جمعیت، علایق و عادات مخاطبین خود کشف کنید.

ابزار Audience Overlap 

ابزار Audience Overlap به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت خود را وارد کنید و به شما 10 تا از رقیب هایتان که مخاطبان به طور مداوم از آن ها بازدید می کند را به شما نمایش می دهد؛ این ابزار به شما کمک می‌کند که بدانید دیگران چه علایق دیگری دارند همچنین شما می‌توانید ببینید همکارانتان چه نوع وب سایت‌هایی دارند که از مخاطبان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بهترین مکان برای آنالیز بازار

ماتریکس کلیدواژه رقابتی(Competitive Keyword Matrix)

ماتریکس کلیدواژه رقابتی به شما کمک می‌کند تا نگاهی به عباراتی داشته باشید که مخاطب ایده‌آل شما از آن برای پیدا کردن وب سایت شما ویا وب سایت رقیب شما استفاده می‌کند. شما با استفاده از این گزارش میتوانید ببینید کدام شرایط، مخاطب هدف شما را، به رقبا هدایت می‌کند و یک برنامه برای هدف قرار دادن آن کلمات کلیدی مشابه ایجاد کنید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای بازاریابی

ابزار Site Overview

ابزار بازبینی سایت به شما این امکان را می‌دهد تا یک وبسایت را وارد کنید و گزارش مربوط به افرادی که مدام از این وب سایت بازدید می کنند دریافت می کنید ، شما می توانید URL وب سایت خود را وارد کنید و در مورد سن، جنسیت، محل سکونت مخاطبان که از سایت شما بازدید می کنند اطلاعاتی کسب کنید.

روش های بدست آوردن نبض بازار

ابزار City Town Info

برای کسب اطلاعات بیشتر از جمعیت شناختی که مربوط به شغل و مناطق جغرافیایی است از اطلاعات شهر استفاده کنید. این سایت به شما این امکان را می‌دهد که در منطقه مورد نظرتان جستجو کنید و جزئیات مربوط به انواع مشاغل و تجربه دانشگاهی را در آن مناطق کشف و بررسی کنید. این داده‌ها به کسب و کارها کمک می‌کند تا افرادی که در مناطق خاص زندگی می‌کنند را بشناسند و نسبت به آنچه که انجام می‌دهند، اطلاعات جمع آوری کنند.

روش های بازاریابی

ابزار Google Trends

گوگل یکی دیگر از بهترین سایت های تحقیقاتی بازار را با Google Trends ارائه می دهد. این ابزار به شما کمک می‌کند ببینید چه موضوعاتی از طریق نمایش گزارش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرند . شما می توانید از توابع فیلتر برای کسب اطلاعات و بینش بیشتر در زمینه‌هایی که برای مخاطب و صنعت شما مناسب‌تر هستند ،استفاده کنید.

آموزش کار با گوگل ترندس

Social Mention

ابزاری دیگر که به شما کمک می‌کند تا یک رادار در زمینه گرایش‌های صنعت و موضوعات داغ دریافت کنید.

چگونه علایق کاربران را بفهمیم

تحلیل (آنالیز) بازار خود را از همین امروز آغاز کنید وقتی مساله درک و جلب مشتریان بیشتر به دست می‌آید، به حدس و یا احساسات تکیه نکنید، حقایق را به دست آورید. یک آنالیز رقابتی مفصل از صنعت خود با استفاده از این سایت‌ها برای تحقیقات بازار انجام دهید و پتانسیل رشد جدید برای کسب و کارتان و مسیری که برای رسیدن به آن نیاز دارید را کشف کنید.

منبع : یوآی سایت